torsdag 18 augusti 2016

Balkongen, balkongskydd och blå tummar

Redan torsdag och idag känner jag mig sjukt trött. Skulle verkligen behöva en dags återhämtning nu. Så det är tur att det är fredag imorgon. Men idag tänkte jag låta er ta en titt på vår balkong. Den är inte så stor och det finns inte så mycket att jobba med men jag ville ha en mysplats och någon plats att kunna ta med tallriken ut och äta på. Jag är barnsligt förtjust i att ha möbler som går att flytta om. Hellre några små bord som går lätt att flytta runt än ett stort. På det sättet får man också en lite luftigare känsla kan jag tycka. När man jobbar med små ytor känns det ännu viktigare att tänka på det.

Därför. På ena sidan av balkongen har vi en soffa. Ni som följt mig på instagram vet att maken snickrade den förra året och målade den i Ottossons varmgrå linoljefärg. (Det är samma färg som vi använde på tallrikshyllan i köket också). Till den soffan har jag ett gammalt ikea plåtbord. Funkar jättebra!

 På andra sidan av balkongen så har vi några loppisfyndade caféstolar (den andra är inte med på den här bilden).  Maken snickrade också ett balkongskydd förra året eftersom det kändes bättre att vara lite mer skyddad där ute. Både för vind och insyn. På insidan av balkongskyddet fick jag några hyllor som förvaring. Väldigt praktiskt faktiskt!
Jag ska erkänna att vi inte hänger här ute särskilt mycket. Både maken och jag känner oss nog lite instängda och begränsade på den här ytan. Har man haft en stor tomt så är det svårt att vänja sig vid en liten fyrkant. Men vi gör vårt bästa.
Den är absolut mysig, vår lilla balkong. Men jag hoppas att jag får visa er något annat nästa sommar. Mina tummar är blå och jag kan inte sluta be om hjälp. För nu vill vi verkligen hitta Huset.

Kram
Jenny

2 kommentarer: