måndag 8 december 2014

Vem är gladgubben?

 Vem är gladgubben till höger?

Tror ni på spöken? Andar? Att det finns människor som "stannar kvar" hos oss när de dött?

Jag tror att vi inte vet så mycket om hur livet och döden fungerar och jag är inte helt säker på att det finns någon död. Men det är mina tankar.

Härom veckan skulle Eija och jag göra ett litet inspirationsjobb och då ville verkligen inte ljuset jobba med mig. Det blev stora ljusstrimmor över bilderna på ett visst ställe, ibland kunde det se ut som en arm som stack ut. Men känslan kändes inte obehaglig, utan snarare som att någon ville skoja med oss.

Väl hemma, när jag började titta på bilderna, så hittar jag en bild som verkligen speglade dagen. Ser ni gladgubben till höger? Ögon, näsa, mun? Och jag lovar er, det är inte jag som ritat dit något!

Kände att jag bara måste visa er :) Lite kul på en måndag tyckte jag ;)

Ha det gott!

Kram
Jenny

15 kommentarer:

  1. Tack för att du skriver detta just idag ! Jag behövde höra det.
    Hoppas att det går framåt för dig. Det var kanske ett tecken till dig med :)

    Många kramar
    Anci

    SvaraRadera
  2. Hahaha, en sådan härlig glad gubbe! Ja du, fina du! Vem vet, det kanske är någon som vakar över dig och ville busa med dig lite! Jag tror att det finns ett liv efter döden! För varför skulle vi bara leva en gång?
    Vilket fall som helst så är glad gubben väldigt söt!
    Kram Amie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen en busstämning den dagen :) Nej, det tror inte jag heller att vi gör. Vi har mer att lära ;) Kram Jenny

      Radera
  3. Ibland kan du säkert se runda "ringar" lite överallt på ett foto, inget du har märkt av när du tagit fotot utan du upptäcker det i efterhand. Dessa "ringar" kallas orber/andar. (Googla på det så kan du läsa mer!) Jag inte bara tror på andar - jag vet. Ingen har "tutat i mig" detta utan jag har haft förmånen att få upptäcka dem av egen kraft. Det är en gåva som gett mig tillförsikt när jag som bäst behövt det.
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är spännande! Jag kan bara hålla med om att min intuition/seende verkligen ger mig massor också. Det är en stor gåva att kunna använda sig av. Kram Jenny

      Radera
  4. Jag tror absolut att vi lämnar vår fysiska kropp och går vidare. Och ibland kan vi med känslor, se eller använda tekniken till att fånga energi. Grattis :-)
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skorpan, det där lät intressant! Har du ingen egen blogg där du skriver om detta? Hade varit jätte intressant!
      Kram Amie

      Radera
  5. Hej! Vilken glad och trevlig gubbe ni fick in på besök där! :) Fint foto oxå! Häftigt! Intressant det som står här ovan om orber/andar! Jag tror ju oxå på sånt men även att det ibland kan vara dammkort som blir på detta sätt! Titta in på min blogg får du se vad jag såg i min kamera i kalla januari! :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättehäftig bild du fångat också :) Kram Jenny

      Radera
  6. Greetings Jenny from New England! I've been reading some of your older posts and can't figure out why you moved? Are you going in a happy direction? I hope so ... I say this because, like you,
    I feather my nest and it's very hard for me to say good-bye to a house. Big Hugs, Babette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Our plan was to change our life and live in another way. I have a feeling our journey isn´t over yet and we will found our place. Til then we´ll wait.
      It´s hard to leave a place you love. But in a strange way, you survive.
      Love
      Jenny

      Radera
  7. Yes, I think you survive and thrive. Artists need to move on to the next project and for those of us whose medium is our surroundings, that means moving to a "blank canvas." Yours is my favorite blog; it speaks to my Scandinavian roots and artist-within. Thank you for creating and sustaining it.

    SvaraRadera
  8. Hej Jenny!
    Jag vet att andar finns.. Numera är jag glad över gåvan att känna av energier o uppleva saker som andra inte märker.
    Varm kram
    Veronica (lynxlynx200 )

    SvaraRadera