fredag 3 oktober 2014

Allting löser till sig till slut - av sig själv



Hej vänner!

Ännu en fredag är här och för mig är det inte vilken fredag som helst. Nu har ytterligare en pusselbit fallit på plats. Huset är sålt.

Det känns så märkligt, konstigt, överväldigande och samtidigt skönt att det äntligen blev som det skulle. Och jag är så innerligt tacksam för att det blev som det blev. Världens finaste köpte huset. Det blev precis som jag önskade och allting känns rätt. Så nu är den här sommarens pärs över. För visningar och försäljning är inte min grej. Inte alls.

Nu återstår en sak som ska lösa sig för att vi ska slippa bo i tält i vinter ;) Men plötsligt känner jag att även det förmodligen löser sig. För nu är det meningen. Jag hänger med och ser vad som händer.

Inom en (väldigt!) snar framtid flyttar vi. Från detta ställe där vi har upplevt så mycket. 12 år av livet. Vi har gift oss här, blivit kattägare, kämpat med barnlöshet, bytt yrken, lärt oss ofantligt mycket om renovering, och trädgård. Ett otroligt älskat hus där vi har lagt ner hela vår själ och hjärta. Och egentligen är det enda jag känner idag - tacksamhet. För att jag fick leva här under så lång tid och för vad jag har fått av och i det här huset.

Den här sommaren har påmint mig om hur universum fungerar. Att vi inte styr det vi ibland vill styra. Och att något där uppe ser till vårt bästa. Och när allting är meningen - så går det väldigt lätt. Glöm inte det ni också.

Ha en fin helg så ses vi!

Kram
Jenny



7 kommentarer:

  1. Du ser...en sån bra lärdom! Har man varit med om något sånt så ser man att det löser sig! Det är såå skönt! :) Man kan önska och man kanske får det man önskar men inte just när man tror att läget är rätt...det händer när det händer! :) Så spännande med nytt boende och så kul för de nya ägarna att få köpa ert fina hus som ni lagt ner själ och hjärta i!
    Ha en fin helg!
    kram

    SvaraRadera
  2. soooo süß ist ihre katze!!! liebe grüße von angie

    SvaraRadera
  3. Grattis ! Åh, vad roligt att höra att saker och ting kommer på plats. Att förändringarna börjar komma och jag hoppas allt gott med dem.
    Din inlägg ger mig hopp ! Jag vill våga jag också :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  4. En alldeles märklig fredag för mig med men jag gör som du, hänger med och ser vad som händer :)
    Det är början på en ny resa och eftersom jag lyssnat till hjärtat den här gången så känner jag mig alldeles lugn över att det leder mig rätt...

    Hoppas att du får en fin helg!
    Kram från Anna V

    SvaraRadera
  5. Vad roligt, mot nya äventyr!

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  6. Fint inlägg! Ja jag tror precis som du, när något är meningen så går allt som på räls, allt faller på plats utan ansträngning. Och stort grattis till husförsäljningen! Jag minns när vi sålde vårt förra hus, det var verkligen en slitsam period med alla visningar, förstår precis vad du gått igenom, puh...

    Kramizar aka

    SvaraRadera
  7. Grattis till försäljningen! Hoppas de nya ägarna tar hand om er pärla på bästa sätt. :)

    SvaraRadera