tisdag 9 september 2014

Ny vecka och helgen som gått



 Mattes lilla kompis som hänger med överallt.

Hej finingar!

Här har det varit rätt så mycket ett tag. Jag hinner knappt fundera över det ena som händer så är jag på nästa grej :) Och när jag är klar med det jag ska så är jag så oerhört trött. Det tar på att lära sig en massa nya saker :) Men det är roligt också. Så otroligt roligt.

Början av helgen (fredagen) bestod av ett viktigt möte. Eller intervju! Om den faller väl ut så kommer saker att förändras i mitt liv. Även om jag måste nypa mig själv i armen för att förstå att jag faktiskt gör det här nu så tror jag samtidigt att det är det här som måste ske. Jag tar en ny, positiv riktning i mitt liv. Tiden är inne för det nu.

Resten av helgen blev en salig blandning av möten och hemmafix. Vi fick en del moskokande och saftande gjort också. Vi har ofantligt mycket äpplen. Och nu en frys full med äppelmos. Eftersom det inte ryms mer så har vi börjat pressa äpplena istället. (Himmelriket!!) De är så söta och goda, behövs nästan inget socker ens. Det är verkligen lycka att ha äppelträd. Jag är så tacksam för allt vi fått under de åren vi bott här. Kan det bli mer ekologiskt än att plocka ur sin egen trädgård?

Nu är det en ny vecka. Bara att jobba vidare och vänta på alla spännande besked. Pirrigt värre.

Hur har er helg varit?

Ha en fin tisdag!

KRAM
Jenny







4 kommentarer:

  1. Så spännande!! Nu blev man ju riktigt nyfiken! :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Härodlat är det bästa :-) Har inte fått så många äpplen på mina egna tre träd i år. Räcker i alla fall till några pajer och äppelmos. Som tur är har jag en pappa som donar med äpplen i sin trädgård och så är han snäll och ger till oss. Fin omtanke :-)

    Jag blir väldigt nyfiken på ditt viktiga möte... blev det som du hoppats på?

    Mvh, Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är härligt att vi kan dela med oss till varandra. Det är en guldgruva att få göra egen mos och saft. Jag vet inte än! :) Väntar, väntar :)

      Kram
      Jenny

      Radera
  3. Hur går det med allt ? Jag håller både tummar och tår att allt ska gå bra !
    Klappa söta kissen från mig.

    Kram
    Anci

    SvaraRadera