måndag 5 maj 2014

Summering och älsklingslåt

Älskar den här låten just nu.

Jag sitter och summerar helgen i mitt huvud. Den här helgen har bara swischat förbi. Det är så mycket jag vill göra just nu. Är det så för er också? Och ni som har barn gissar jag har massor att stå i inför skolavslutningar och studenter. Men det är så härligt också. Jag älskar den här tiden på året, vi får kraften åter och ljuset blir bara starkare och starkare. För första gången i år fick jag vittring på att trädgården verkligen är på G, även om det har varit riktigt kallt jämfört med förra helgen.

Jag minns att ifjol fick jag en känsla av att allt ordnar sig, även om mitt liv inte var ens i närheten av det just då. Igår fick jag samma känsla. Ett sorts lugn inombords som infinner sig och ger mig den trygghet jag behöver. Kanske kallas den inre frid. Jag vet inte. Jag är så glad för de glimtar jag får av den friden, helst med tanke på barnlösheten.

Livet är så förbaskat rikt. Men det är ingen lek ibland. Jag är så tacksam för att jag får leva just mitt liv och ha de människor jag har omkring mig. I love this life.

2 kommentarer:

  1. de dagar då vi kan säga att vi älskar vårt liv är stora stunder, som att flyga rakt upp i universum, bröstet spritter av livslust

    vackra ögonblick är bra att samla på, för oss som behöver för själens skull

    nu går vi vidare mot nya spännande ögonblick

    kram, Lotta

    SvaraRadera
  2. Härlig låt! :) Så skönt med inre frid! Det har jag kännt av lite då och då oxå och det är skönt när det håller i sig en längre tid!..sen kan det komma en gnagande oro om nåt igen och den känslan vill man inte ha...då försöker jag lugna mig igen och tänka att Allt är som det ska vara, det kommer att bli bra! :) kram

    SvaraRadera