torsdag 16 januari 2014

Vårt skafferi


Vårt skafferi.
Vintern har slagit till med besked i vår lilla stad. Det är ljust och kallt, helt ljuvligt faktiskt! :) Man mår faktiskt mycket bättre av det här ljuset som kommer med snön, eller hur?

Jag har inte alls hunnit med mig att fota den här veckan så idag får det bli en gammal bild igen, från vårt skafferi. Jag tror aldrig jag har skrivit om det förut?

När vi flyttade in i huset så hade vi en skrubb mitt i huset som det hade varit en liten toalett i långt tillbaka i tiden. Ett riktigt sunkigt, mörkgrönt ställe med ruttet golv. Ja, ni kan tänka er. Avloppet fanns kvar även om det inte fanns någon toalett där. Inom Feng shuin säger man att avlopp inte är bra att ha mitt i huset eftersom det området oftast motsvarar frid och balans i husets bagua. Att ha ett avlopp där dränerar starkt husets chi. Så för mig blev det väldigt viktigt att försöka få bort avloppen (ja, det fanns ett likadant på övervåningen) och istället göra något med god energi där. Och så blev det.
Maken målade den fina pärlsponten som satt där, lade in nytt golv och tillverkade hyllor med snickarglädje så att vi kunde ha det som ett skafferi. Jag älskar det! Det är otroligt praktiskt faktiskt. På övervåningen hamnade mitt lilla minipini dressingroom, men det är en annan historia som vi tar en annan dag när jag har en bild av den.

Jag har inte så många bilder från skafferiet, det är lite lurigt att fota och är inte så piffat heller, men på den här bilden får ni en liten glimt i alla fall. Små saker gör faktiskt skillnad.

Ha en fin, vintrig dag!

Kram
Jenny


2 kommentarer:

  1. Åhh så vackert o fräscht skafferi!! Förstår att du är nöjd med resultatet av förvandlingen från sunkigt till vackert utrymme. Naturligtvis vill man se ännu mer av skafferiet och blir väldigt nyfiken på ditt lilla dressingroom!! Om du har före-bilder så är det också inspirerande då man blir superpeppad när man sedan får se efter-bilden och något fult har blivit vackert.

    Tack för inspirationen!!

    Jag kan bara hålla med om att ljuset som kom nu med snön är otroligt efterlängtat av mig och att det känns härligt när solens strålar skiner - äntligen!!

    Kramsing

    Veronica

    SvaraRadera
  2. Åh vilket mysigt skafferi!!
    Kram Anna

    SvaraRadera