onsdag 8 januari 2014

Grönt är skönt

Jag längtar att få sitta här.

Jag önskar att jag hade något vettigt att säga idag men grådimman verkar ha trängt ända in i huvudet för det känns verkligen tomt där inne just nu. Det enda jag kunde komma på som skulle förhöja dagen var att få publicera en sommarbild. Tänk vilken skillnad det är att ha allt det gröna omkring sig. Vilken energi man får av det. Visst, det är grönt ute nu också, men vårens och sommarens spirande grönska finns det inget som slår. Och det är inget som ska slå det heller. Då är ju yang i sin fulla skrud och det är meningen att vi ska få ny kraft. Just nu vilar yin över oss, vi ska vila och återhämta oss. Det känns att man behöver det också.

Hoppas ni fick lite kraft av min sommarbild. En junidag på vår tomt. Jag längtar. Kära, kära sommar.

Ha en skön onsdag!
Kram
Jenny

2 kommentarer:

  1. Ja, jag får då kraft av din sommarbild! En sån skön känsla av vad vi har framför oss. Som sagt, grönt ute nu också, men nu ska det ju liksom inte vara det. Tänk när våren kommer och man är lika förundrad och fascinerad varje år. Jag har också suttit och tittat på sommarbilder, men annars kollar jag resor också ;)

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Ser att vi båda tänker grönt idag! :) Ja den tiden är underbar! I dimman ser jag gärna såna fina bilder! :) Kram

    SvaraRadera