måndag 14 oktober 2013

Övning i att lyssna



Hej fina vänner!

Raskt inkastad i en ny vecka igen. Jag har en hel del att stå i just nu. Det pirrar lite i magen idag också. Tiden är inne för att använda intuitionen på en högre nivå. Nu gäller det att höra guidningen så att vägen blir den rätta. Det är lätt att stressa upp sig lite i ett sånt läge, kan jag känna, och gör man det får man svårare att höra sin egen röst. Så, det enda man kan göra i det läget är att ta ett steg tillbaka, och vänta på svaren. Det bästa med att utvecklas är att stegen inte behöver vara himlastormande stora för att man ska komma framåt. Faktum är att det är de små stegen som gör att resan blir av. Och kanske är det tur också. Då hinner kroppen med i det som sker.

För det är ju oftast så med intuition och guidning. Det löser sig - av sig själv. Är man otålig, som jag, kan man ibland ha lite svårt att vänta på det där "av sig själv" men det brukar ändå bli bäst att låta det bli som det ska. När man forcerar brukar det sluta med att man tar några steg tillbaka, för att sedan få gå framåt, och gå den "rätta" vägen.

Idag blir det ännu en bild från vår sal. Månbordet är utbytt för att få in lite mer färg och jag har även använt det rutiga tyget på stolarna som jag har i fönstren. Nu är det höst hos mig :)

Ha en fin start på veckan. Själv ska jag försöka vara ute så mycket jag kan så länge solen skiner. Vilken underbar höst vi har!

Kram
Jenny

PS. Av någon irriterande anledning blir min header mycket mindre skarp än originalet när jag lägger ut den. Någon som upplevt det? Någon som vet hur jag får till det? Hjäääälp! DS.







5 kommentarer:

  1. Det är det som är så svårt. Att låta det ta tid och mogna så löser sig det mesta. Iaf för lilla otåliga mig. Men blivit bättre på det genom åren. Har lärt mig att fråga och vet att jag alltid får svar. Om jag sen vore klok nog att alltid lyssna och agera därefter.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl så när man lärt in ett mönster. Det kan kännas knöligt och svårt att ändra på det till en början. Men med tiden vänjer sig kroppen och det går lättare. Samtidigt handlar ju livet om utveckling och om vi kunde allting direkt, då skulle vi ju inte utvecklas alls. Tack för dina kloka tankar! Kram Jenny

      Radera
  2. Så fint du piffat i salen! Låter spännande, din resa.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Du skriver så himla bra och tänker så bra och precis som du så är jag en otålig människa och vill att det mesta ska ske nu helst igår, men om man låter allt ta sin tid så visst löser det sig till slut på ett eller annat vis. Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Hei. Da titter jeg innom din vakre blogg. Veldig vakkert og stilrent. Ønsker deg en fin helg og Tusen Takk for titten. Hilsner fra Ann-Christin.

    SvaraRadera