måndag 8 juli 2013

Vision växer fram

Vilt möter planterat i vår trädgård.

Vi brukar ha några projekt varje sommar. Det behövs verkligen när man har hus. Har man dessutom ett hus som har behövt extra omvårdnad, ja då vänjer man sig vid projekten. I flera år har jag drömt om att kunna ha en möjlighet att plantera tomater på vår baksida. Jag såg framför mig att jag kunde sitta på vår bänk, ta mig en egenodlad, söt tomat en härlig sommarkväll. Det är något med stödet som den där soffan har. Egentligen borde det kanske kännas konstigt att sitta där och titta in i en vägg, men just där är stödet i ryggen väldigt behagligt och det känns så bra att sitta där. Det enda jag saknade var ett litet smycke att titta på.

Så, för att skona maken från lite arbete den här sommaren köpte vi ett färdigt odlingsvitrin från Hasselfors Garden. Eller, skona honom, det var åtminstone vad jag trodde att jag skulle göra :) För det tillkom en liten detalj. Jag ville hemskt gärna justera utseendet på skåpet då det kändes lite för modernt för min smak och då fick maken skapa kryss både på framsidan och på sidorna. Så summa summarum blev det en hel del jobb ändå ;)  Men nu står det där! Och nu återstår bara att tomaterna ska växa. Det gäller att ha tålamod med trädgård. Men vilken lycka det är när man får ro i land ett projekt som man drömt om. Det är lycka det.

Hoppas ni får en fin måndag!

Kram
Jenny



3 kommentarer:

  1. Åh, vad fint! Det blev verkligen pricken över i med kryssen, för då trodde jag det var hemmagjort! Har tänkt i flera år jag att göra precis en sån odlingsvitrin, men det har inte blivit läge att fixa fönster till en när det är fönsterfix på boningshuset i första hand. Kanske nästa år ... Hur som helst, jag har ju en dröm att fixa ett helt växthus också, men när skulle jag nånsin ha tid och ork att fixa alla fönster till det? Har släppt den tanken nu och sparar pengar till ett köpeväxthus.

    Hoppas på att få se fler bilder från din fina odlingsvitrin, kram
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Aaaaw, finaste växthuset jag sett! Skulle passa hos mig också, jag är också en kryssälskare :-) Ha en fin dag, kram A

    SvaraRadera
  3. Men gu så snyggt! Jag var helt övertygad om att ni byggt det helg själva! :) Det är ju som värsta vitrinskåpet! supersnyggt! Ja ni är såå kreativa!
    kram

    SvaraRadera