torsdag 10 januari 2013

Grönt är skönt



Den här tiden på året längtar jag alltid efter grönt. Krispiga tulpaner, skott av nya härliga, gröna växter. Grönt i mängder. Den här mörka årstiden, när snön ligger tjock (här i norr), så behöver jag allt grönt jag kan få. Jag brukar också längta efter att få göra om lite hemma. Man är helt enkelt lite trött och längtar efter det som kommer med våren - förändring.
Fönstren gapar lite tomma hos mig eftersom pelargonerna inte riktigt är redo att komma upp i ljuset än, men jag längtar till början av februari, då ska jag sätta om dem och njuta! Fram tills dess fyller jag mitt grönbehov med snittblommor. Det är inte så dumt det heller. En vardagslyx som verkligen får mig att må bra :)Några snittblommor kan verkligen göra skillnad i ett hem. Det skapar liv och energi.
 
Idag blir det lite grönt här på bloggen. Grönt är skönt som sagt!

Kram

Jenny

2 kommentarer:

  1. Jag har precis hängt upp gröna gardiner....:-))

    SvaraRadera
  2. Grönt ÄR skönt! Tyvärr så står mina pelargoner framme året om, jag får försöka trycka ihop dem i fönstren där man inte är så mycket, de som ser värst ut. En del är skapliga hela vintern medan andra ser mer döda än levande ut. Men snart börjar de skjuta nya skott, har faktiskt planterat om ett par nu eftersom jag tog in en jordsäck som stått ute.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera