torsdag 15 mars 2012

Påfyllning av inspiration

Som många av er vet (som läst här länge) är jag en trogen hemnetläsare. Det är alltid lika kul att titta in där och se vad som kommit in och inspireras av inredning.

Här är några smakprov från inspirerande bilder som jag hittat på hemnet. Jag är inspirerad till tårna! I vårt nästa hus ska det absolut bli mer 1700-tals inredning. Jag älskar det så!





Jag älskar det här. Allting är underbart men köket är magiskt! Tänk att få gå runt och laga god mat där? Ja tack! :) Där skulle jag bli sittande med en kopp te läääänge :)Jag känner någon sorts trygghets känsla där, ett lugn. Gjort för kropp och själ.

Med dagens ord vill jag fylla på er energi:
"Ge till andra det du vill ha själv och få dubbelt tillbaka."

Kraaaam
Jenny


9 kommentarer:

  1. Väldigt härlig inspiration du hittat, kram

    SvaraRadera
  2. Väldigt härligt! Jag vill vara en god fe med trollspö för en dag så skulle jag göra om allt vi inte hunnit eller haft råd med här hemma. Det är just det jag älskar med den lantliga inredningen, att det ger ro i kropp & själ, det är liksom hemma förr på nåt vis när stress inte ännu var modernt. Att vispa ihop en sockerkaka med fötterna på en trasmatta och bara njuta av ett alldeles alldeles underbart hem med en känsla som inte går att köpa det är min dröm.

    Kram Anna V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken härlig dröm! Det låter helt underbart tycker jag. En dag blir den drömmen sann. Kram Jenny

      Radera
  3. Oj, så underbart! Ser min favvotapet med blått mönster i flera rum!:) Så härligt och verkligen vackert! Hoppas du hade en fin födelsedag igår och att du fick det du önskade!:) kram

    SvaraRadera
  4. ps..känns som att tassa omkring i raggsockor skulle passa in i det där köket! :)

    SvaraRadera
  5. oh yes I want that too please !! lovely photos and lovely quote...Gail x

    SvaraRadera
  6. Åhh man blir nästan sjuk av att titta på all inspiration på hemnet.. :) så fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Nydelig.....nesten terapi å sitte på de kjøkkenet der tror jeg. Ha en fin uke.

    SvaraRadera
  8. Jösses vilka härliga bilder!! Kan lätt ta med en massa inspiration i mitt egna hem! Kram!

    SvaraRadera