fredag 16 september 2011

Vackra tyger


En härlig fredag är här igen. Och det är SOL. Sol i sinne och sol ute, kan det bli mer perfekt? ;)
Jag har kommit på hur bra det är att göra collage. Där får jag utlopp och fokus på den stil jag vill ha och samtidigt hittar jag produkterna som jag kan tänka mig köpa framöver. Inte så dumt! 
Nu känner jag att jag har landat i min stil och det är otroligt skönt och betydligt enklare. Samtidigt vill jag inte att mitt hem ska kännas som ett museum. Här ska allt användas och jag vill att vi ska känna ro och trivas. En utmaning, eller hur?
Idag tänkte jag inspirera er med tyger från Ljungbergs textil 
Bilden i bakgrunden kommer från Lars Sjöbergs DVD "En kompass mot skönhet". Fantastisk, eller hur? Har någon av er sett den?
Jag blir helt salig när jag ser fönstren och miljön. Själ och kropp bara säger ja, tillsammans i kör. Det behövs inte så mycket för att en sådan grund ska bli vacker. Några stolar och man är hemma.

Trevlig helg!
KRAM
Jenny

2 kommentarer:

  1. Underbart! Jag såg programmet på teve flera gånger och var även och lyssnade på honom i Tingshuset i dec förra året! Lars Sjöberg är underbar och han har underbara hus! Jag blev helt frälst i det han visar! När man har den där grunden behövs inte så mycket saker..bara några möbler och som sagt stolar..han har väl typ 2000 st!:) Förstår honom..jag älskar stolar! Fina tyger oxå! Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga tyger!!! Fortsätt du med dina collage;) Kram Johanna

    SvaraRadera