lördag 28 maj 2011

Hjälpen som finns


Hej vänner!

Att lördagen redan är här känns helt galet, just nu är det så mycket, man ska hinna med massor ute, studierna kallar på sitt och sedan ska övriga hemmet hinnas med också. En kloning skulle sitta fint!

Av förklarliga skäl har jag inte hunnit med att ta några bilder här hemifrån.

Idag läste jag om något spännande som jag råkat ut för flera gånger. Det handlade om att när man funderar på något och har frågor kan man få svar genom att "råka" läsa svaret i en tidning eller tex höra svaret på tv. Ju mer innerligt man önskar svaret desto klarare ska det uppenbara sig. För mig har det hänt ett flertal gånger, jag har helt enkelt "råkat" slå på tv:n och det har pratats just om sånt som jag funderar på. Det kallas att man har satt lagen om synkronicitet i rörelse. Man lär sig något nytt varje dag :) Själv har jag alltid förundrats över hur det kan ha skett för mig men nu förstår jag. Ber vi om hjälp får vi den! Det gäller att tänka på vad vi ber om.

Nu ska jag ta och softa med en tidning. Ren njutning :) Er bjuder jag på en till salsbild i väntan på att jag fotar nya bilder. Här syns det lite bättre hur rummet blev med nymålat golv.

Ha en finfin helg!

KRAM på er!

//Jenny

3 kommentarer:

  1. Hej..
    Så sant som du skriver.. superfin bild du bjuder på från salen :-)Ha en skön lördagskväll.. Kramar / Monica

    SvaraRadera
  2. Så fint du har det där i salen!! Jag har också varit med om det där du skriver om flera gånger, rätt intressant det där! Ha det gott. Kram Lenita (skimrande kristaller) pst. skriver via anonym profil för det funkar inte på annat sätt, vet inte varför..

    SvaraRadera
  3. Spännande det där med att saker dyker upp som man tänkt på osv! Det har hänt mig oxå och jag blir lika faschinerad varje gång det händer! :) det har faktiskt hänt såna saker man önskat sig..typ! :)

    SvaraRadera